2009. március 5.

Erdei csiperke cappuccino sajtos gombás baguette-tel

Az eredeti terv vargánya cappuchino lett volna, de mivel nem kaptam friss vargányát, szárítottból meg nem akartam csinálni, így maradt a sima verzió, friss alapanyagokból. (ha egyébként szárított gombát használunk, előtte nap be kell áztatni, és aztán ugyanaz a menet, mint a friss gombával)
Két levest csináltam, a terv az lett volna, hogy ha egymásra merem őket, akkor szépen szót fogadnak és rétegződnek. Nem így lett, mert ehhez le kellett volna még egyszer hűtenem a sűrűbb, barna levest, de erre sajnos nem maradt idő. Tetejére került volna egy pici hab (a fehér levesből) és reszelt gomba.
Szóval a leves amúgy rendkívül egyszerű, sima gombaleves, csak két fazékban megy a történet egyszerre:
Felteszem a hagymát pirulni, rádobom a gombát, egy kis burgonyát (természetes sűrűsítés rulz) rá a fedőt és csá. Ja és só. Idáig egyforma.
Amelyiket sötétnek kereszteltem, abba fehérbort löttyintettem, egy kis worchester szószt, borsot, sót. Ez készült az erdei csiperkéből, tovább fokozva a barna színt. A fehér csiperkéhez tejet, tejszínt öntöttem, ez is kapott fehérborsot, burgonyát. Ebbe repült egy kis petrezselyem, meg 1-2 fűszer még, de fogalmam sincs, hogy miket dobáltam ott önkívületben:D
Ezután hűtés, mert nem volt botmixer, így a turmixban kellett krémet csinálni belőle. Még tovább kellett volna főzni, de time was over, remélem így is ehető volt. Elfogyott...

Ludwig pékségből szereztem baguettet, ezt sütöttem meg hozzá füstölt sajttal és gombaszeletekkel, ebből direkt nem tálaltam sokat (ne kenyérrel lakjanak már jól a vendégek egy vacsorán) és tudtam, h kell a brownie-nak a hely. Ja, és leveskocka, ízfokozó és vegeta nem volt benne.

Nincsenek megjegyzések: