2009. március 5.

Grill lazacfilé ratatouille-ös céklalasagnéval

Na itt szívtam be a történetet több ponton, először is, hogy a friss tésztát, amit saját kis kezeddel gyúrsz, lobogó vízben kb 40 mp alatt kell megfőzni. Aggódtam is, h mit fognak leharcolni a ratatuoille-jel a sütőben, hát nem lett túl jó vége. Külön kellett volna, egy tagliatelle és simán ratatouille formájában, utólag már okos az ember, persze, de ez csak egy jótanács... persze ha bolti a tészta, vagy előzőleg meggyúrt és kiszárított, akkor kivitelezhető.
Először a köret: 3 kis fej céklát (csak hogy könnyebben főjön, ha egy nagyot vágunk el, akkor kimegy a színe, nekünk meg pont a színe kell, de piacon lehet kapni kicsit) megfőztem, aztán pépesítettem. Ezt összegyúrtam fél kiló simaliszt-rétesliszt keverékkel, két tojással és két tojássárgával. Sót nem teszünk a tésztába never ever.
Ezt bevágtam a hűtőbe pihenni egy órára, aztán a tésztanyújóval 4es fokozatig kinyújtottam. Lapokra vágtam, és rétegeltem egy jénaiban a ratatouille-jel.
A ratatouille nem is az igazából, csak az az étel hasonlít rá a legjobban, és a kis patkánynak köszönhetően faszául hangzatos a neve.
Vajon cukkinit pirítottam, aztán ztam, borsoztam, fűszereztem (oregano, bazsalikom, rozmaring, macskagyökér meg mindenféle gazok) felöntöttem sajátkezűleg befőzött és eltett paradicsomszósszal, aztán hozzávágtam a paradicsomot, más asszem nem volt benne. Ja, egy kis bor:D
Ezt tettem a lasagnetészta közé, tetejére parmezánt (grana padano) szórtam és ment a sütőbe kb 10 percre.
Friss lazacot előző nap vettem, gyönyörűszép frisset a Metroban, alig bírtam megállni, h ne pácoljam és nyomjam be nyersen az egészet :)
Le kellett pikkelyezni, harapófogóval kifiléztük (ebben segítettek), szeletekre vágtam, hajítottam hozzá rozmaring ágakat meg olívaolajat és ment a hűtőbe egy napra.
Ezt aztán másnap nagyon forró serpenyőbe tettem (fontos), és mivel zsíros is volt, meg a vendégek sem gourmand-ok, így nem franciásra sütöttem, hanem teljesen átsütöttem mindkét oldalát, utána ment a sütőbe egy kb 10 percre, ezt már nem figyeltem. Citrommal, val tálaltam, mivel előzőleg ezt sem szabad sózni.
Zsebtanács: ha a vendég vmit nem szeret, lehet partizánkodni, de nem árt tartaléknak csinálni neki is vmit, h a vendéglátó ne álljon úgy mint az a bizonyos a lakziban, ha szegény vendége épp éhenhalna...

Nincsenek megjegyzések: