2009. március 18.

10,000 kalóriás soft brownie

Nem értem, miért kapta ez az édesség a 10.000 kalóriás jelzőt Amazon barátnémtól. Hiszen ez csak egy jókora adag dupla-csokis sütiből, két gombóc bourbon vaníliás fagyiból és egy bőkezű löttyintésnyi karamellszószból áll. Szerintem light. Vagy ahogy nagymuter mondaná: LEJT! :)
1. A brownie
Sajnos noriko már készített browniet a vacsoracsata folyamán, viszont én ezt a sütit már korábban leteszteltem (egyszer) és alakítgattam a receptet, direkt a vacsicsati miatt. Úgyhogy nem volt más választása a vendégeimnek, megint csak browniet kellett enniük. Talán nem bánták.
Gyors, egyszerű és csokis: 20 dkg cukrot habosra kevertem 20 dkg puha vajjal. 4 tojássárgáját egyesével belekevertem, majd 1 dl hideg vizet adtam hozzá. Erre azért van szükség, mert került még bele 20 dkg olvasztott étcsokoládé (a Tibi jó a Tibi finom a Tibi különleges) és a víznek köszönhetően a forró csokoládé nem csapta ki a tojást. Vaníliaaromát és két nagyon nagy kanál kakaót tettem bele és simára kevertem.
20 dkg lisztet elkevertem egy csomag sütőporral majd hozzáadtam a vajas keveréket és a 4 tojás kemény habbá vert fehérjét. Kikent-kiszórt piteformában addig sütöttem, amíg éppenhogy nem bukott ki az emelkedő pukli az edényből. Nem kell kiszárítani.
2. Két gombóc fagylalt. Per koponya. A sarki boltból. Oh yeah.
3. Karamell öntet: nagyon rafkós egy lény az olvasztott cukor úgyhogy megfelelő védőruházat viselése szükséges! 10 dkg puha vajat kikeverünk 2 tubus sürített tejjel (nyam..nyam). Eközben megkérünk 20 dkg cukrot és egy kanál vizet hogy szeressék egymást forrón, kevergetjük őket és imádkozunk, hogy csak éppen szép karamellszínt öltsenek. 10-15 dkg aprított mogyorót (annyi legyen térfogatra mint a cukor kb) és a vajas krémet adunk hozzá, és úgy kevergetjük, mintha a pápa jönne brownievacsorára, mert alattomos, megéghet és megkeseredhet egy pillanat alatt. Ha összekeveredtek, lehúzzuk és forrón a sütire és a fagyira öntjük.
Hogy ez miért 10.000 kalória?? pff...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nyami