2009. március 18.

Rettegett Rendang

Amit én az est fénypontjának szántam és előző este főzni kezdtem, másodhegedűs lett a mangós csirkém világsikere után. Persze mindenkinek adtam és derekasan lenyomták arany torkukon a vendégek, mégsem arattam vele akkora sikert, amilyet a Rendang egyébként megérdemel. Ha nem félünk a szarvastól.
A Rendang egyébként rendkívül egyszerűen elkészíthető, mivel létezik egy folyékony halmazállapotú fűszerkeverék, amit szorgos indiánok készítenek a távoli Keleten. Alapvető összetevője a chilipor és a kókusztejpor. Házi készítéséről a Nagyok sem beszélnek.
Ezért a hús tisztítása és puhítása a leghosszabb és bevallom leggyötredelmesebb fázisa az étel elkészítésének. Tudtam, hogy vendégeim között van olyan, aki kifejezetten igényes (finnyás) a hús tisztaságára, gondolok itt az inakra, erekre, faggyúra - ami egytől egyig egyébként az állat emberi fogyasztásra alkalmas részei közé tartozik -, ezért nagyon gondosan kiválogattam a húsból a mutatós falatokat. Nagyjából másfél órát vett igénybe :). A felkockázott húst kis fej apróra vágott hagymán megsütöttem és vízzel felöntve megpároltam. Azt hiszem, hogy ez az étel nem kívánja a vörösborban párolást, mert a Rendang ízei nem illenek a magyaros-boros ízvilágba. Másnap a megpuhult húst fűszereztem két adag Rendang páccal. Egy is elég lett volna a hús mennyiségéhez, de nem akartam, hogy a vad íz átüssön a lágy kókuszos szafton. Jól összekevertem és felöntöttem 4 dl kókusztejjel. Amint besűrűsödik, lehet tálalni.
"Állítólag" a világ három legjobb fogása közé tartozik. Osztom a véleményt.

Nincsenek megjegyzések: