2009. március 5.

ja és a folyékony

Lemaradtak a vacsorát kísérő remek nedűk, pedig mit ér egy vacsora, ha nem lehet közben kellemesen becsiccsenteni, neeem?

Aperitifként Kir Royalt szolgáltam fel, vagyis Kir Royal Crisis Menut, ugyanis a budget-be nem fért volna bele egy créme de cassis, így sima feketeribizli szörp helyettesítette. Díszítésként egy eper. Ja, elnézést, a Kir Royal egy francia eredetű pezsgő alapú aperitif, Törley pezsgővel készítettem.

A leveshez nem szolgáltam fel külön italt, az asztalon szénsavas víz és mézzel édesített szimpla limonádé.

A főételhez vásároltam egy Figula Chardonnayt 2007-ből, ami remek párosítás a lazachoz, ha már fehérbor. Választás azért esett Figulára, mert elfogult vagyok, btw nem alaptalanul:) A lazachoz amúgy rozé párosul, ha a nagykönyvben írják, valamint a paradicsomos ételek mellé is simul. Így Heimann télapószakállú Zoltán Fuchsliját választottam, szintén 2007, mivel ha rozé, menőzzünk már, de ne úgy, mint a Liszt Ferin a juppiek a Bock fröccsel:D Na szóval a Fuchsli az egy nagyon zsír bor. Mivel maradt még bor a főétel után (én ezt nem is értem...) plusz a sajtok a desszertnél kerülnek elő, tettem ki egy pár szelet beaufort sajtot dióval és almával (a beaufort-ot egy francia kistermelőtől vettem Párizsban, és nagyon kalandosan került haza, valamint egy vagyont fizettem érte:D).

jahhhj és ne feledkezzünk meg a főző -és fröccsborok egyik legnagyobbikáról sem, nagyrédei chardonnay, we love you:)

Nincsenek megjegyzések: