2009. március 18.

Mangós csirke curry

Nos, ez az a fogás, amit csak a szarvastól rettegő vendégek kedvéért készítettem. Mint kiderült, igyekezetem nem volt hiábavaló, mert ebből egy kanálnyi sem maradt, egy deka sem, egy csepp sem, minden molekulájáért könyörögtek, repetáztak a csajok. Na jó, ennyire nem durvult a helyzet, de biztosan ízlett nekik, mert elpusztították :) Bevallom, nekem a szarvas jobban bejött. Ízlések és ...
A mangós csirke curry legfontosabb alapanyagai a következők: friss csirkemell (5 éhes szarvasfélő elhallgattatásához 1 kg), 2 nagy érett, lédús mangó, 2-2 dl kókusztej és főzőtejszín, cseppnyi fokhagymakrém, Chat Masala fűszerkeverék, , olaj. (A Chat Masala kókuszos, mangós indiai fűszerkeverék húsokhoz. )
Ez a fogás nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető. A csirkemellhúst kockákra vágom, olajon fokhagymakrémmel minden oldalát fehérre sütöm. (Dereng az emlék, hogy pár csepp lime levet adtam hozzá.) Mikor már majdnem átsült, kockákra vágott mangót adok hozzá, fűszerkeverékkel és sóval ízesítem. Összeforgatom, kókusztejjel (és kókuszkrémmel), főzőtejszínnel felöntöm és fedő nélkül párolom amíg a leve besűrűsödik. Kevergetni és rázogatni kell, hogy a szósz a csirkehúst minden oldalról körbevegye. Amikor összeáll melegen rizzsel tálalom. Én grapefruittal és limemal díszítettem, több kevesebb sikerrel.

Nincsenek megjegyzések: